IZAICINĀJUMS
Viens no izaicinājumiem firmu īpašniekiem un firmu vadītājiem ir saņemt nepieciešamo finansējumu, lai realizētu ieceres un veicinātu inovācijas vai investīciju projektus. Vēl viens izaicinājums ir atrast stratēģiskos partnerus, lai palīdzētu ar attīstību.
Uzņēmējiem ir tendence sniegt pārāk daudz tehnisku detaļu un nesekot loģiskai, dokumentētai secībai, sniedzot investoriem vai partneriem informāciju, kas nodrošinātu labvēlīgu lēmumu.
Kas VAJADZĪGS
Uzņēmējiem ir nepieciešams saprast galvenos elementus investīciju un/vai stratēģisko partneru piesaistīšanā un sniegt tādu informāciju, kas investoriem vai partneriem nepieciešama, lai pieņemtu pozitīvu lēmumu.
SISTEMA
Sistēma ietver sell sheet (t.i., īss apraksts, kas paskaidro lietas būtību), power point prezentāciju, kas vizuāli izskaidro projektu, īsu informācijas memorandu, kas piedāvā papildus informāciju, un biznesa plānu, kas sīkāk izskaidro projektu. Pamata informācija parasti gulstas īpašnieku vai galveno darbinieku galvās un bieži vien nav dokumentēta, tāpēc daudzreiz tiek aizmirsta un informācijas sniegšanas laikā netiek dota, tā samazinot pozitīvos argumentus lēmumu pieņemšanas procesā. Tāpēc ir svarīgi informāciju dokumentēt ražotnes vai projekta dokumentā.
Sistēma balstīta uz pieredzi, kas apgūta izmantojot:
1. Kanādas mentoringa, partnerības un sakaru veidošanas pamatus, (http://venturelab.ca/),
2. Tehnisko Partnera izveidoto PM-PROformance projektu vadības sistēmu (http://pm-proformance.com/).
Sistēmas process dod klientiem skaidru, kodolīgu, finansiāli izdevīgu un laiku saudzējošu ceļa karti ceļam pie investoriem un/vai stratēģiskajiem partneriem. Tā sākas ar projekta vai ražotnes pamatinformāciju, sell sheet, power point prezentāciju un informācijas memorandu, kas noved pie biznesa plāna un gala rezultāta.
METODE
Metode izceļ galvenos parametrus, kas varētu ieinteresēt mazos investorus (Angel Funds) un riska kapitāla fondus (Risk Capital Funds), kuru līdzdalība ir nepieciešama pirms finanšu saņemšanas no finanšu iestādēm vai bankām. Tas pats attiecas arī uz stratēģiskajiem partneriem. Uzsvars tiek likts uz:
- problēmu (sāpe") vai nepieciešamību, kas jāatrisina,
- veidu kā pieprasītājs vajadzību atrisinās labāk nekā jebkurš cits,
- konkurenci,
- pieprasītāja komandu un tās spēju realizēt projektu un nodrošinot ilgtspējību,
- finanšu prasībām, risku un labumu, kādu gūs investors vai partneris.
REZULTĀTS
Pieprasītājs būs labāk sagatavots definēt prasības un izskaidrot projekta iespējas, palielinot iespējas saņemt vajadzīgo finansējumu vai partnera atbalstu.
PIEDĀVĀJUMS
Esam izstrādājuši vajadzīgo metodiku, kuru piedāvājam saviem Klientiem.
Mums ir iespēja Klientu projektus piedāvāt risku fondiem un partneriem Kanādā un Lielbritānijā.
Sīkāka informācija: Edvīns Kalviņš, 29-255-223, ed.kalvins@tpriga.lv
Pēdējo reizi atjaunināta: 2014. gada jūlijā